tisdag 13 januari 2009

Prover från Stem organics!

Med min Kimberly Sayer kräm fick jag två små prover från Stem organics. Det var Smooth skin exfoliant och den andra var Gentle cleansing milk. Jag var nyfiken på smooth skin exfoliant eftersom jag läst Rocketqueens recension (läs den här)av den. Det lät som en ansiktskrubb i min smak- en med pyttekorn som verkligen kan slipa ned huden. Låter grymt men de flesta ansiktsexfolianter (heter det skrubbar eller skrubber?) jag provat har för stora korn och de ger ansiktet en massage mer än peelar. Denna ska köpas vid nästa löning!

Gentle cleansing milk var en trevlig överraskning eftersom jag inte hade tittat på den men samtidigt har jag sökt efter en krämig (eller "oljig") rengöring till ansiktet för att ta bort make-upen. Jag använder REN's Mayblossom Facial wash (finns att köpa hos Accessora eller hos Eleven för 295:-) på morgonen men vill inte använda den i närheten av ögonen. Men denna rengöringsmjölk doftade härligt fräscht av citrus och mina ögon reagerade inte alls över att jag gnuggade den försiktigt över ögonlocken och fransarna. Vanligtvis blir mina ögon irriterade av de flesta produkter; ögonskugga, eyeliner, ögonkrämer och absolut mascara! Men den här fungerade väldigt bra och huden kändes inte tung, tilltäppt eller oljig efteråt. Dessutom tycker jag att 265:- är ett bra pris, väl värt om det är en produkt som fungerar bra. Denna åker nog också med i nästa beställning.

Och! Jag smorde in ansiktet med Kimberly Sayer krämen- den doftade härligt. Påminde om någon Lush kräm tror jag. Någonstans ringde det en klocka iallafall. Första intrycket är att krämen är bra- min hy i ansiktet är nog desperat efter något bra nu för det sa bara "slööörp" och krämen var borta. Ok, det sa kanske inte så men krämen försvann direkt in i huden utan att bli oljig. Min hy var lite röd och retad efter peelingen, tvättandet med mjölken och ja, rent allmänt sur eftersom den har varit det de senaste veckorna så jag visste inte vad jag skulle förvänta mig riktigt. Men det första jag tänkte på var att den oljiga hinnan inte hade dykt upp och det som blossade i ansiktet börja lägga sig- vanligtvis tar det några timmar på kvällen för att hyn ska lugna sig. Jag har stora förhoppningar på denna kräm och jag återkommer efter en månads användande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.