torsdag 26 februari 2009

Butter Londons Price's plums

Igår lackade jag naglarna för förståa gången med ett lack från Butter London, som jag köpt hos e-beautystore. Min första beställning där. Fick dessutom med ett handgjort prov (dvs iklämt i en liten provpåse) av Butter Londons Silk stockings. Ska tydligen vara en sorts kräm som ger en glänsande ben- hur det är med den saken får jag återkomma till. Mina ben är inte så tjusiga för tillfället. Har haft eksem över stora fläckar på smalbenen men de är på väg att läka nu. Iallafall så är det trevligt med handgjorda prov- det får en personlig touch över hela ordern liksom. Tillbaka till lacket.
Designen på flaskan är snygg- ja- men totalt opraktisk. Det är dessutom lite tjockare i konsistensen än vad jag är van vid så det blev randigt. Det krävdes tre lager för att det ska täcka ordentligt men tittar man noga så kan man ändå se ränder. Men färgen väger upp eventuella nackdelar: djupt plommonlila med en blå lyster i. Otroligt vacker färg som är jättesvår att fånga på bild. Ni kan bara tänka er hur vackert den skimrar i solljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.