fredag 27 februari 2009

Gooooldfiiingaaahh

"Goldfinger. He's the man, the man with the midas touch. A spider's touch. Such a cold finger...."

Minns ni ledmotivet till Bondfilmen med samma namn- Goldfinger? Sjungen av Shirley Bassey. Nåja, mer guldig än Butter Londons the Full Monty går nog inte att få. Jag lackade naglarna igår med viss tvekan efter erfarenheten med Prince's plums (läs nedan) men the Full Monty var en ren fröjd att lacka med. Om man bortser från den korkade korken. Jag vänder sidan på penseln medan jag lackar, för att få färgen som ligger på andra sidan helt enkelt. Vanligtvis så är det bara att skruva med en enkel rörelse med tummen och pekfingret men med Butter Londons flaskor måste jag använde bägge händerna vilket känns klumpigt. Men övning ger färdighet.

Jag målade bara två lager och även om nagellacket kanske är randigt så gör gör microglittret att det inte syns. Det torkade snabbt och det känns väldigt glamouröst på naglarna. Jag gillar det. Lustigt också att konsistensen på två olika lack från samma märke kan vara så olika.
Men nu ska jag sluta med babblet och visa bilden:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.