måndag 23 februari 2009

Hollywood glamour

Inatt gick den 81 Oscars galan av stapeln och för en modeintresserad så är det damernas kreationer som intresserar mest. Trist att männen kommer i skymundan men å andra sidan kan det inte hjälpas- det finns inte så mycket man kan göra med en kostym eller smoking. Åtminstone om det ska fortsätta vara manligt ;-)



Jag har en hel del favoriter och det är enkelt att se vad jag har smak för: paljetter, creme färgat, draperat och glansiga material. Visst finns det avstickare i knalliga färger. Jag tror att Alicia Keyes toppar listan över färgglada klänningar. Hennes lila Armani klänning samt hennes vackra, mörka hårsvall påminnde mig iallafall om Veronica Lake. En 50 tals Hollywood ikon som verkligen gav liv till Hollywood glamouren. Kolla Alicias makeup också- rent klassiskt och vackert matchat med klänningen. Och inte bara det. Tönt som jag är så fann jag en bild på hennes fot också. Hmm... nu börjar jag känna mig som en galen fot feticshist- jag tror jag fortsätter till nästa klänning.

En annan som är värd att nämna är vackra Jennifer Aniston. Jag har alltid varit svag för henne och hennes uppenbara känsla för stil. Hon lyckas få till en stil som är både lös och ledig samt elegant- inte det lättaste. Klänningen är en Jimmy Choo kreation och jag tycker den är helt enastående vacker. Dessutom gillar jag kontrasten med hennes frisyr som är vardaglig med luggen i en inbakad fläta. Love it.

En annan favorit var Evan Rachel Wood- som jag inte hade en aning om vem det var pinsamt). Klassiskt vacker och glamourös. Jag är svag för nacktatueringen som står i skapr kontrast till hennes övrigt vackra stil.

Jag fastnade direkt för Tina Feys klänning och det överraskade mig att hon inte fick mer uppmärksamhet. Jag tycker den är ett konstverk. Designern är Zac Posen.


Och vad vore en fest utan den lilla svarta?


Samt galans största besvikelse:

Nog hade man kunnat vänta sig något vackert av en stilikon som Dita von Teese? Istället för denna "sak". Ursäkta men den är riktigt gräslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.