tisdag 24 februari 2009

Bloggtema: Top 3 läppgunk

Veckans bloggtema på nätverket Pret-ty är topp 3 läppgunk och gissa om jag fick leta! Detta är mitt första inlägg i själva nätverket, så att säga, så jag ville göra det bästa av det.

Det som är riktigt riktigt pinsamt är att jag måste erkänna att jag inte äger ett enda läppstift. Det sista jag hade var ett creme-mörkrosa-aktigt läppstift från the Body Shop men jag använde det aldrig och jag tror att jag köpte det 1998 så det kastades för ett tag sedan. Antingen det eller så gav det sig av frivilligt, jag kan inte säga säkert.

Mina tre läppfavoriter är mer av den vårdande typen. Vintrarna har alltid inneburit torra, fnasiga läppar som spricker. Det finns inget mysigt med att vakna med intorkad blod under överläppen. Nåja, låt oss hoppa över de hiskeliga detaljerna och fortsätta till själva produkterna:

1. Yu-be moisturizing skin cream
Ok, jag vet- det är en hudkräm men den fungerar toppenbra till mina läppar också. Ni som använt Nivea krämen i den där platta metallburken (som alltid blir kladdig i kanterna) kan prova denna. Jag använde yu-be krämen först bara till händerna men så blev jag förkyld och fick trista småsprickor på underläppen. Läpparna började fnasa sig och jag smorde frenetiskt in dem med Naturaleves läppsmörj (den med enbär, kommer inte ihåg namnet nu) men det blev bara värre. Så, när jag satt vid datorn på jobbet och smorde in händer så tänkte jag 'Äh, jag testar' och så smetade jag på ett lager yu-be på läpparna. Det tog inte lång tid innan krämen sjönk in faktiskt även om den kanske inte direkt smakade mums. Efter en dag med smörjande lite då och då så försvann sprickorna. Så yu-be är en mirakelprodukt för mig- både för händer och läppar.

2. Minted Rose lip Balm från Rosebud Perfume Co.
Jag gillar denna mest pga den kylande effekten den har på läpparna. Den fungerar bra som ett vardagsglans eftersom den är vårdande, ger glans (duuuh) och tack vare mintoljan så ger det läpparna lite färg eftersom den stimulerar dem- lite som en plumer men ändå inte. Bra beskrivning va? Hahahahahaha.

3. Super shine lip gloss från Burts Bees
Just det, glosset i listen. Men jag älskar det, för mig är det perfekta glosset eftersom det är vårdande och smakar gott samt inte är klistrigt. Det enda jag önskar är att det fanns mer färger. Den jag har heter Zesty red och är tyvärr inte knallröd utan brunröd och ger ett skirt lager av färg. Det innehåller även lite skimmer. Jag måste nog skaffa de andra nyanserna som finns också tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.