söndag 22 februari 2009

Recension: Omega 3 Overnight Lipid Renewal Facial Serum

Den här gången har min dom fallit på RENs nattserum. Det här kan man läsa på Accessoras hemsida:

Ett serum med biologiska näringsämnen som stimulerar cellernas naturliga förnyelseprocess och återger huden dess lyster och elasticitet. Serumet stimulerar även hudens naturliga försvarsmekanismer och skyddar mot fria radikaler. Vegetariska planktonextrakt och oljedådra, som båda är rika på Omega-3, hjälper uppbyggnaden av cellmembranen medan nypon- och vetegroddolja ger näring och skyddar.




Det jag gillar mest med REN är deras förpackningar- hygieniska pumpflaskor som faktiskt klämmer ut det mesta av produkten. Det sista man får göra är att massakrera flaskorna för att få ut det sista, och det brukar oftast inte vara mer än en liten klick.
Det här serumet är helt enkelt som en torr olja som doftar väldigt av nyponfröoljan. En av mina katter är så förtjust i doften att hon försöker slicka mig i ansiktet när jag är nysmord. Men det var en onödig fakta kanske- hahahahaha.
Jag har haft serumet i ungefär 4 månader nu. Förts tiden var jag inte imponerad. Oljan lade sig utanpå huden och ville inte absorberas alls. Jag slutade därför att använda den en period. Det var inte förrän början på året jag kom på att försöka mig på att använda den igen. Då kom jag på sättet jag var tvungen att applicera det på- massera i det i mitt ansikte. Gjorde jag inte det så absorberades serumet inte. Men efter att ha använt den nu ganska så regelbundet ett tag så måste jag konstatera att det inte är någon "mirakel-produkt". Den kostar 570:- på bla Accessora och för mig så känns det som ett överpris. Man borde förvänta sig något mer, menar jag. Den sista tiden har vi drabbats av snöoväder och mitt ansikte brukar alltid reagera med att bli extra torrt- blir det runt -10 så blir det ännu värre. Det här serumet har inte hjälpt till att behålla fukten. Visserligen så skulle kanske mitt ansikte blivit torrare utan serumet men faktum kvarstår- jag var fortfarande lite fnasig i hyn.
Jag tror serumet säkert är bra för de som har ganska så problemfri hy. Men jag tänker inte kasta ut nästan 600:- på detta serum igen. Jag kräver lite mer av ett serum faktiskt.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.