måndag 16 februari 2009

Recesion av Stem Organics gentle cleansing milk

Min första seriösa recension är detta och det är Stem Organics rengöringsmjölk det ska handla om. Först tar vi listan med ingredienser:

Organic Aloe Barbadensis Extract, Vegetable Glycerin, Purified Aqua, Coco Glucoside (vegetable), Vegetable Emulsifying Wax, Glycerol Monostearate, Organic Jojoba Oil, Vitamin E Tocopherol, Organic Horse Chestnut Extract, Guar Gum, Organic Echinacea Purpurea Extract, Kakadu Plum Extract, Pomegranate Extract, Organic Olive Leaf Extract, Tasmanian Kelp Extract, Organic Mandarin Essential Oil, Sodium Hydroxy- melthylglycinate (amino acid derived preservative), Tangerine Essential Oil, Organic Chamomile Essential Oil, Angelsword Bush Essence, Limonene (Occuring in Essential Oil), Citric Acid.

Rengöringsmjölken är både veganvänlig och ekologiskt- suveränt, helt enkelt.


Jag hade egentligen inte ens tittat åt den här prdukten om det inte hade varit för provet jag fick med min order från Indulge. Mjölken doftar syrligt, förmodligen är det mest av tangerine och mandarin oljan. Jag har aldrig tyckt om rengöringskrämer eller rengöringsmjölk förut för jag tycker inte att de rengör särskilt bra och de lämnar en fet hinna över hela ansiktet. Jag tycker om produkter som känns uppfräschande! Och tro det eller ej men Stem Organics gentle cleansing milk ÄR uppfriskande. Utan att innehålla vare sig mint eller menthol. Jag älskar den och har köpt en fullstorlek som jag nu använt i en månad. Men jag använder den bara på kvällen (på morgonen är det rengöringen från REN som gäller) och den är såpass mild att den går bra att ta bort make-upen med. Jag måste köpa mer produkter från Stem organics. Jag har Skin Exfoliator också eftersom jag bara hört goda saker om den och jag kan bara hålla med. Nästa grej på inköpslistan är nog ett serum från Stem organics, Fresh start serum.

Jag applicerar mjölken ofta över ansiktet och låter den "dra" en liten stund innan jag sköljer av den. Det faktum att den kommer i en pumpflaska gör att jag gillar den mer. Jag avskyr egentligen burkar och dylikt. Två pump räcker till att smeta in ett lager över hela ansiktet. Och eftersom den är på 125 ml så räcker den nog ett bra tag. Men, jag tror inte att det är en rengöring som kan ta bort pormaskar så därför kommer jag nog alltid att ha ett annat, mer djuprengörande alternativ också.


Jag rekommenderar starkt Stem Organics gentle cleansing milk. Kostar 265:- både hos Indulge och Eleven. Betyg 5/5- för vad mer kan man begära av en rengöringsmjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.