onsdag 25 februari 2009

Tips för vitare naglar

Jag skulle haft bättre framförhållning och tagit foton till detta men det får bli en annan gång. Efter mitt rotande i blomkrukor så var mina naglar lagomt snygga och sockerskrubben ville inte ta bort smutsen. Inte heller intensivt borstande med en nagelborste. Så jag googlade och fann ett hopkok som lät smart- nämligen bakpulver och citron. En matsked och en matsked citronjuice i en skål- det bubblar ju upp som fasen till en början men sen lugnar det sig. Sen så klämde jag in så mycket av blandningen jag kunde under naglarna samt lite ovanpå och runt nagelbanden. Naglarna var rengjorda från lack kan jag också lägga till. Blandningen började svida litegrann efter ett litet tag så jag hade den under naglarna i ca 3 minuter men då kan jag också tillägga att jag hade små små sår under naglarna av jorden. Jag sköljde av blandningen och borstade bort det med en nagelborste. Och resultatet? Jättebra! Det fungerade faktiskt, hade jag lämnad blandningen en längre stund så skulle jag nog fått bort all smuts- men då var det smuts som bara jag såg när jag tokstuderade naglarna. Så, bakpulver med citronjuice- jättebra att rengöra missfärgade naglar med.
Men, jag läste också att man inte ska göra det mer än en gång per vecka. Förmodligen är det uttorkande. Men det är ett hopkok som verkligen rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.