måndag 2 mars 2009

Bjootis Make My Monday

Make my Monday är en meme med inriktning på smink och veckans fråga kommer, som namnet antyder, att läggas upp varje måndag.
Veckans fråga:
Veckans fråga i sidpanelen handlar om vilken svensk webbshop du helst sminkshoppar från, och jag tänkte att vi denna vecka laborerar vidare på veckans undersökning. Jag vill veta hur dina sminkshopparvanor ser ut överlag? Handlar du mest på nätet, i butik, handlar du mycket varje månad eller shoppar du knappt något alls? Berätta allt för oss!

Mitt svar:
Jag har handlar till 99,9% över nätet. Orsak: Tja, jag bor i en småstad och jag nöjer mig inte med det lokala utbudet som består av Maybelline och Isadora. Det kan hända att jag är till 110% en snobb men en del av mig gillar att bära något som inte kanske alla andra som jag ser omkring mig gör. En annan del av mig (inbegriper nog snobb-delen) har bestämt att jag är värd det bästa. Men, dyrt är inte alltid bäst, det är inte så jag resonerar. Fyrinnae, t ex, är nästan skamligt billiga och det tillhör mina favoriter. Jag gillar den exklusiva delen, den som får det att kännas lite extra.
Och hur mycket spenderar jag då? På tok för mycket! Men jag har ett försvarstal (tror ni jag har dåligt samvete? ;-). För det första så ser jag till att alla tråkräkningar är betalda (ni vet, el, hyra, telefon osv). Sen så är min sminksamling inte så stor egentligen. I flera år bestod den av mascaran jag använde för tillfället, en misslyckad foundation, en flera år gammal eyeliner från Yves Rocher samt en liten skuggpalett från samma märke. Min stora svaghet är egentligen hårvård och ansiktsvård. Jag vill inte räkna ihop hur mycket jag har spenderat sammanlagt på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.