måndag 2 mars 2009

Color Clubs Vintage couture och Runway muse

Det har blivit mycket naglar på sistone och det lär inte sluta än på ett tag. Mina naglar har växt ut fint och de har hållt ovanligt länge. Detta gör att det givetvis är en större fröjd att pyssla med dem. Och detta gör ju att jag vill ha mer nagellack. Min plånbok lider- hahahaha. Iallafall så fick jag hem mina senaste inköp idag, två från Zoya (Raine och Willow) samt de två rubriken nämnde: Runway muse och Vinatge couture från Color club. Detta är mina första lack från CC går att nämna och jag är lite kluven till dem. Vintage couture, som jag fick lägga tre lager av för att det inte skulle bli randigt, var inte trevligt att lacka med. Jag var tvungen att ha en överfull pensel för att det skulle bli någorlunda resultat. Och när jag hade tre lager på och VC såg bra ut så upptäckte jag till min fasa att det gjorde något märkligt med min hudton- jag såg helt enkelt skitig ut! Jag är rosablek vanligtvis men med detta lack så försvann alla rosa toner ut huden och helt plötsligt så trädde en brun ton fram- på mig! Som inte blir solbränd utan bara bränd (resultat, röd flagnande hud och fräknar). Det blev hemskt osnyggt iallafall och jag tänkte över med två lager Runway muse. Det "skitiga" dämpades visserligen men jag är inte nöjd med resultatet. VC är på tok för ljus och det ser ut som mina naglar lyser. Tyvärr så åker det nog av innan kvällen är slut.
Bild kommer. Min kamera bråkar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.