söndag 22 mars 2009

Förvaring!

Jag är en person som måste ha nitisk ordning och reda på vissa saker (andra saker kan vara i fullkomligt kaos). I mina köksskåp står t.ex. alla muggar uppradade med örat at samma håll. Jag vet att det är sjukt men såna som ställer in den rena disken huller om buller gör mig nervös. Iallafall så är det likadant med sminket och mina hudgrejor. Jag har så mycket att det inte får plats i mitt fjuttiga badrumsskåp. Hur många får plats med sina grejor där räcker upp en hand! Ser jag någon hand? Nä, just det.

Men att få ordning på smink, krämburkar och tuber och nagellacksflaskor har varit svårare än jagt trodde. Men nu har jag äntligen lyckats efter omorganisation av mitt hem. Det är inte elegant eller 'chict' men det är bra.
Ikea är bra oc jag ska införskaffa lite bättre lådor därifrån. De jag har nu är egentligen en nödlösning. Men att ordna bland mina grejor ger mig lite frid. Och tack vare uppsägningen och arbetsbefrielse så kommer jag att ha inget att göra i en månads tid nu varpå mitt vindsförråd kommer att tas itu med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.