söndag 29 mars 2009

Pret-tys tema v 13

Jag skippade förra temat medvetet eftersom det handlar om fotvård. Jag har ingen fobi för fötter men då måste jag dra upp min ovana att pilla bort all hud från hälarna och därmed så blir det lite väl äckligt och utelämnande för att jag skulle vilja ens publicera det. Därför tar jag istället veckans tema som är "Har du en favoritfärg som du återkommer till?" och kommer från tjusiga Inthemake.

Svaret är ja, jag har favoritfärger som jag återkommer till. Men det är ju olika beroende på vad färgen är till för. Jag älskar grönt t.ex. (som ni kan se på min blogg) men det är en färg jag absolut inte passar i. Om det inte är blågrön (petrol) för då fungerar det bra- jag gillar det på kläder. Jag gillar även knallröd och ceriserosa när det handlar om kläder. Vanligt grönt tycker jag om att ha i inredningen hemma- men detta är en beautyblogg med ett beautytema så då kan vi skippa heminredningen.

Men låt oss återgå till färger inom skönhetsaspekten. Jag måste nog säga att koppartoner eller rosa toner tillhör mina favoriter när det handlar om smink. Jag har hur många nyanser av koppar bland mina fyrinnae pigment och även en massa rosa. Jag tycker ju om en ganska neutral sminkning och därför passar de färgerna in. På läpparna gillar jag att ha lite koralltonade läppstift. Eller nude-färger, som oftast är i brun-rosa nyanser. På naglarna har jag gillat neutrala skimmer färger- rosa och beiga men min senaste nagellacksmani har fått min samling att utvecklas och det är inte bara beiga och rosa lack i min låda längre. Rent generellt så gillar jag dessa lack mest ändå eftersom de är lätta att matcha med kläder- jag har fått dille på det också. Det går ju absolut inte att ha en röd topp till mitt gröna Thames lack t.ex. Just nu har jag China glaze 'awaken' på mina naglar och det är en blyertsgrå nyans- och jag älskar den! Den är definitivt inte neural men den går att matcha till allt möjligt ändå. Gråa lack börjar att bli min nya favorit samt lila lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.