onsdag 1 april 2009

Viktigt budskap

Jag har haft lite bloggstiltje men det här är så viktigt att sprida vidare. Jag är visserligen inte förtjust i Doves produkter (det är doften, tyvärr) men jag har alltid gillat och respekterat deras budskap om mer naturlig skönhet.

Även om min sida handlar mycket om skönhet så är jag starkt kristiskt till den självbild media försöker ge oss, speciellt unga tjejer. Alla vet hur det är att vara 14 och inse ångestfullt att ens egen kropp inte ser ut som de kroppar som visas upp på tv eller i modemagasinen. Detta betyder inte att smalt är fult, nä. Vi måste inse att skönhet kommer i alla storlekar- oavsett om det är litet eller stort. Vi ska inte dissa en viss kroppstyp utan bejaka dem alla. Alla kvinnor (och låt oss inte glömma bort männen!) är vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.