tisdag 7 april 2009

Recension: Naturaleve Lip Repair Balm

Tidigare i år hade Satine ett supererbjudande- köp två av deras produkter och få deras Lip repair balm (värde 69:-) med på köpet. Jag hakade givetvis på deras erbjudande och köpte Instant Radience balm och Rejuvenating Balm (recensioner på de kommer). Dessutom är Naturaleves produkter väldigt billiga. Så här står det på Satines hemsida:
Lip Repair balm är ett rikt, återfuktande läppbalsam. Innehåller 100% naturliga, organiska oljur för att hjälpa till att mjuka upp och reparera torra, nariga läppar. Lip Repair Balm innehåler olja från granatäpplekärnor, en välkänd effektiv antioxidant, som hjälper till att stimulera collagenproduktion och skyddar läpparna. Combinerat med shea, oliv och jojobaolja är detta ett läppbalsam som kommer få dina läppar att se och kännas underbara - helt naturligt!

Visst låter det underbart? Det var det som lockade mig att prova den. Men ibland är ju inte verkligheten lika bra och jag har tyvärr inget bra att säga om detta lipbalm. Det första är den kväljade enbärsdoften. Jag visste ju att enbär var en av ingridienserna men tyvärr är doften för påträngande och det är även så att det smakar enbär i min mun när jag applicerat den. Är man ett fan av enbär (kanske gin?) så passar det nog bra. Konsistensen när jag har den på läpparna är visserligen len men den går inte in i läpparna så snabbt som jag vill. Den lägger sig istället som vaselin ovanpå läpparna. Jag försökte ett flertal gånger med den tidigare i vintras då jag var fnasig och torr om läpparna men den hjälpte inte alls mina läppar- för att slippa sprickor så fick jag ta till Yu-be salvan istället. Tack vare doften/smaken samt att den lägger sig som en otrevlig hinna över läpparna så kan jag inte rekommendera denna produkt alls. Jag har inte använt slut på den- något som jag gärna gör innan recension- men jag har gjort ett flertal försök att bli vän med den. Tyvärr så åker den nu i papperskorgen. Det enda pluset är den trevliga tuben samt att märket är helt ekologiskt och naturligt. Men tyvärr så funkar inte det ibland.

Mitt poäng: 1/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.