måndag 6 april 2009

Recension: REN Mayblossom and Blue Cypress Balancing Facial Cleansing Gel

Häromdagen monterade jag isär min förpackning med RENs rengöringsgele med blå cypress och mayblossom (vet inte vad det heter på svenska). Jag insåg faktiskt när jag har massakrerat förpackningen att det inte fanns något kvar att få ut- bara några enstaka droppar. Bara plus till RENS förpackning alltså!

Eleven står det såhär om REN Mayblossom and Blue Cypress Balancing Facial Cleansing Gel:
Passar för personer med blandhy.
En sulfatfri, balanserande rengöring för hud som har en tendens att bli fet i t-zonen. Den avlägsnar varsamt överskottssebum och orenheter samtidigt som den låter huden andas. Biologiska ingredienser som hagtorn (mayblossom), pilbark och blå cypress krymper porerna och motverkar akne tack vare sina antibakteriella egenskaper.
Strålande, hälsosam hy börjar med varsam och noggrann rengöring. RENs formuleringar avlägsnar orenheter utan att torka ut eller irritera huden. Detta möjliggörs genom att vi enbart använder hudvänliga ingredienser och undviker petrokemikalier, sulfater och syntetisk parfym. RENs cleansers ger en frisk, fräsch känsla och förbereder huden för återfuktning.

Min första reaktion är att den känns otroligt mild trots att det är en rengöring för kombinationshy. Doften är mild, nästan obefintlig. Den lätt gröna gelen blir till ett mjukt lödder och ansiktet känns uppfräschat efteråt. Jag har använt den här rengöringen varje morgon (ok, jag har fuskat lite) och även om jag inte har upptäckt att något mirakel har inträffat med mina pormaskar- jag söker efter en rengöring som tar bort dem totalt- så syns det att porerna drar sig samman efter varje tvätt. Det här är faktiskt den första ansiktsrengöringen jag har använt flitigt till sista droppen och mitt ansikte har mått bra av det. Mina pormaskar på näsan är kvar men de har inte ökat- en del av dem har faktiskt försvunnit. Hade jag varit mer ihärdig kanske fler hade försvunnit.
Den största nackdelen REN har är priset- denna kostar 295:- och finns på webshoppar som Inezza, Accessora och Eleven. Hade den varit billigare så skulle den fått en klar 5/5 av mig men detta är i dyraste laget för en rengöring. Däremot så är den dryg- ett pump för varje rengöringsomgång krävs och jag har haft den i flera månader. Den rekommenderas alltså och hade det inte varit för att jag alltid vill pröva nya produkter så hade jag köpt denna igen eftersom jag var såpass nöjd med den.

Mitt omdöme: 4½/5

1 kommentar:

  1. Jag använder också den där, men jag funderar faktiskt på att byta på grund av det lite för saftiga priset och att den känns lite uttorkande.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.