söndag 24 maj 2009

En outfit för grillkvällarna

Jag har länge kännt till märket Gina Tricot men reklamen har alltig gett mig en viss, tja, 'bismak' helt enkelt. Det har inte kännts som att de skulle ha haft något som tilltalade mig. Det är svårt att uttrycka utan att bli snorkig eller rent av bitsk. Men tji fick jag när jag kollade in deras webshopp (ja, dom har en webshopp). De hade visserligen mycket osnyggt men även en massa guldkorn- bland annat en tunika som jag definitivt ska köpa om jag får pengar någon gång från a-kassan.
Men låt oss hoppa till dagens outfit. Nu när det är maj, dagarna blir längre och värmen håller i sig lite mer så tror jag de flesta är ute och grillar. På något sätt har det blivit väldigt svenskt att grilla. Så fort värmen kommer så kan man räkna med att folk åker direkt till affären för att köpa grilkol, tändvätska, grillkorv, potatissallad och eventuella köttbitar. Soliga dagar är lika med doften av en grill.
Och vem säger att man inte kan vara snyggt klädd trots att man är ute och grillar? Självklart kan man vara snyggt klädd under livets alla tillfällen men bevisa gärna motsatsen- jag kan själv inte komma på något just nu. Men, jag rekommenderar kanske inte korta kjolar och högklackar till grillutflykten eftersom man, förutom då sitter och äter, gärna rör på sig- spelar fotboll eller går omkring och tittar på miljön. Grillar man dessutom vid vattnet, på en klipphäll, så kan högklackat vara en hälsofara.
Favoriten denna vecka är iallafall den här toppen och de här jeansen från Gina Tricot. Perfekt för somriga grilldagar.





Möjligen kan man behöva en snygg jeansjacka med sig efetrsom det fortfarande kan bli kallt på kvällskvisten. Och självklart har jag en rad accessoarer till hands! Som vanligt så vill jag säga att accessoarer är väldigt personliga så låt inte trender stå ivägen för din personliga stil. Men här har jag gjort två accessoar alternativ, en för den vardagliga looken och en för den lite mer glamorösa:




Som vanligt så kommer här en lista över inköpsställena:
Inköpsställen:
Gina Tricot (finns både på nätet och på många ställen runtom i landet)
Accessora (finns ju både som 'vanlig' affär i Sthlm eller på nätet)
Nelly.com (webshopp)
Brandos (stor webshopp med skor skor skor! Frakten är inräknad i priserna!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.