fredag 15 maj 2009

Första outfit inlägget

Ok, det här blir det första av en rad av dessa inlägg. Får jag det att funka så blir det en flik enbart för dem uppe i hörnet. Jag är så nöjd med min nya mall även om den beter sig lite märkligt ibland.
Idag har jag fokuserat på en vanlig jeanskjol. De flesta har en och de flesta passar faktiskt i en. Överlag så spelar det ingen roll hur lång den är men jag rekommenderar inte hellånga jeanskjolar- det är enligt mig inte så snyggt och det är ganska opraktiskt att gå i. Vill du inte ha kjol så kan du även har jeansshorts.


Jeanskjolen fungerar lika bra till vardags som till fest. Finns två bilder med vad som passar bra till kjolen.


Är det kallt så är en svart, midje- eller höftkort kavaj snyggt till. Tyvärr så hittade jag ingen bra bild att använda mig av men H&M har en rad snygga kavajer för 299-399:-. Ett annat tips är att köpa second hand- på Tradera kan du finna en del fynd faktiskt!
Nu till det roliga- accessoarer!

Det finns givetvis en rad olika accessoarer du kan använda till detta. Följ ditt eget tycke och smak när det handlar om accessoarer eftersom det är det som gör just din outfit personlig. Något mer som kan vara snyggt är t ex en vit scarf med svart prickar att antingen ha runt halsen eller som ett hårband.
Inköpsställen:
Hennes & Mauritz (Både i affär och online)
Accessora (finns ju både som 'vanlig' affär i Sthlm eller på nätet)
Nelly.com (webshopp)
Lindex (finns både ute i landet på de minsta orter och på nätet)
MiLajki (finns i vissa utvalda bijouxaffärer samt på nätet, i deras egna webshopp hittar man hela kollektioner)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.