måndag 4 maj 2009

Lite söndagssuktande (på måndag)

Ja, min dator fick ett litet nervsammanbrott igår så jag kunde inte logga in på bloggen. Men nu är jag här och nu ska det skrivas!

Förra veckan suktade jag bland annat efter Isadoras bruna palett- och gissa vad! Jag kunde givetvis inte hålla mig när jag såg den på Lindex så jag köpte den. Smokey eyes paletten har inte kommit hit än dock. Det här med paletten börjar att intressera mig mer och mer. Visst, färgerna kan pudra av sig på andra och tillslut har man en palett som ser grå-rosa-lila-brun ut samt är sporadiskt glittrig. Men det måste ju inte bli så... om man är lite nogrann. Iallafall så är det Sustainable Shadow box från Urban decay som lockar. Finns hos Asos för ca 265:- och jag tycker det faktiskt är billigt för en sådan skönhet. Det som är kul är att jag får med två skuggor som jag vet att jag aldrig skulle köpa löst annars. Jag skulle aldrig lägga pengar på den knallgrön Flipside, den turkosblåa Kiddse Pool eller den mörklila Flash- men de kommer ju med och då kan man ju våga sig på att experimentera lite i mörkret hemma, eller vad sägs? Snygg är boxen också, förmodligen den snyggaste jag har sett och det gör ju inte ha-begäret mindre direkt.

Jag tror den åker med i varukorgen i nästa beställning ifrån Asos.

Det som är lite trist med att plötsligt blivit arbetslös är att shoppinglusten försvinner ibland totalt. Man börjar tänka på A-kassa och 'hur ska detta gå?' och plötsligt så känner man ilska mot sig själv för att man suktar efternågot så ytligt som en ögonskugga när man faktiskt behöver pengar till mat. Därför blir söndagssuget (på en måndag) väldigt kort eftersom den visar vad jag mest av allt vill ha om jag fick lägga pengar på en enda sak. Kanske blir det temat framöver. istället för flera olika saker så får jag välja en enda. Sen så berättar jag nästa söndag om min buudget höll för att köpa den åtrådda saken eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.