tisdag 2 juni 2009

Nailmail

Jag måste börja med att skriva att jag inte är den som blir betald för att promota ett märke eller liknande. Jag har aldrig fått något, vare sig produkt, lovord eller pengar för att nämna något av det jag har skrivit om. För det första så är min blogg på tok för liten för att t ex ett företag skulle uppmärksamma mig såpass, för det andra så är jag hopplös på att ljuga. Jag kan det inte ens i skriftlig form när jag gömmer mig bakom en dataskärm och ett tangentbord. Det är en förbannelse i vissa lägen men själv så gör jag inget för att motverka den.

Med det sagt så vill jag berätta om Nailmail som jag har nämnt i flera andra inlägg. Orsaken till att jag vill ägna ett helt inlägg åt just Nailmail är för att helt enkelt göra företaget och Karin en tjänst. Kalla det en vänskaplig tjänst men jag tycker hon och nailmail är värda att promotas lite- och kan jag dra mitt strå till stacken så gör jag det med glädje. Jag har alltså inte blivit ombedd att skriva detta utan jag gör det för att jag helt enkelt vill. Kalla det 'lovebombing' eller nåt. För det gör jag mer än gärna för att stödja de företag, de produkter och de personer jag gillar.
Så, låt oss titta lite mer på Nailmail. Idén är mycket enkel och kan jämnföras med att prenumerera på t ex en tidning. Skillnaden är väl att du kan välja och vraka lite som du själv vill i innehållet. Varje månad presenteras tre olika lackpaket- innehållet varierar både i mängd och märke. Märken som hitills har varit med är Zoya, Nubar, Essie, China glaze och Nfu-oh. Zoya och Nfu-oh går inte att köpa i svenska webbutiker och det är ju alltid kul för den som vill ha det där lilla extra på naglarna. Standard är väl att det är tre lack i varje paket och priset brukar väl vara runt 279:-, lite beroende på märket och då ingår även frakten.

Paketen som finns att välja mellan är Classy, Edgy och Vampy.
Classy: Din stil är klassisk, du klär dig stilrent eller enkelt i märkesjeans och tröja. Du föredrar att lacka dina naglar i fina skira färger, med fransk manikyr, i ljusa pastellfärger eller helt ofärgat lack.
Edgy: Du har en udda, spännande stil som går i alla möjliga färger. Eller så gillar du att dina naglar har en avvikande färg, i gröna och blå nyanser kanske? Du är inte rädd för att sticka ut och gillar att folk kommenterar dina naglar.
Vampy: Du har en sexig, vampig stil. Du klär dig gärna mörkt, och föredrar att lacka dina naglar i mörka mustiga färger. De får gärna synas och de ska matcha din mörka sotiga makeup. Nyanserna går ofta i lila och mörkt röda.

Vill du byta paket, möblera om ibland dem eller helt enkelt hoppa över ett paket en månad så är det aldrig ett problem. Och tro mig, jag vet för jag byter hit och dit jämt.
Just nu är det lack från Orly som gäller:

Det finns även möjligheter att köpa diverse bas- och topplack (inklusive det matta topplacket Orly- det ska jag beställa) också men det får ni läsa mer om på Nailmails egna sida. Nästa utskick (som ni tyvärr missade) är Nubar Moodies, nagellack som ändrar färg- mycket coolt. I framtiden så kan vi se fram emot mer Nfu-oh, Zoyas nya Truth or Dare kollektion samt Rescue Beauty Lounge som jag är eld och lågor över. Jag har et meterlång lista över lack jag vill ha därifrån! Ok, det var nog en överdrift men det är ett stort antal lack som intresserar mig från det märket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.