onsdag 10 juni 2009

NOTD: China Glaze Admire

Dags för ytterligare en nagelbild. Tro det eller ej, men jag har en del på lager. Hur trött och less jag blir så finner jag alltid tid att lacka naglarna. Här kommer ytterligare ett lack från China glaze Romantique kollektion. Just det här är ljust lila/rosa. Det är faktiskt en aning ljusare i verkligheten. Jag gillar alla de fyra (?) lack jag har därifrån. De har en snygg metallfinish och de är de mest täckande lacken jag någonsin målat naglarna med. Ett lager täcker faktiskt men jag tar alltid två för extra hållbarhet. Nackdelen med nagellack med metallfinish är att de lätt blir 'streckiga' och randiga. Varje ojämnhet i nageln syns också väldigt väl. Men, när lacket är såpass snyggt i övrigt så kan man ha överseende med en liten skavank tycker jag. Ett tips är förresten att ha ganska mycket lack på nageln när du målar för det torkar snabbt och jämt. Ju mindre lack- desto mer ränder. Men nog tjat- här kommer bilden:



Jag har haft lite problem med nagelbandet på långfingret. Eller ja, problemet är ytligt som ni ser- den släpper lite. Jag måste kanske investera i en nagelbandskräm. men jag har aldrig använt sånt förut så det känns lite onödigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.