onsdag 10 juni 2009

Lite prat med bredbandssupporten.

Tänk er en lördag förmiddag, gatewayen till bredbandet samt till bredbandstelefonen dog natten innan och nu måste jag felanmäla det. Kan inte ringa via mobilen eftersom jag har en annan leverantör på den samt att det är kontantkort. Vad gör jag nu? Jo, jag ringer upp föräldrarna som är i Stockholm och frågar om jag kan låna deras laptop med det portabla modemet. Sagt och gjort. 40 minuter senare är jag uppkopplad hemma och kontaktar supporten via deras chattsystem. Smidigt. Eller åtminstone tyckte jag det i lörsdags.

Efter en liten stunds prat och springande fram och tillbaks för att se om det fungerar om man 'resetar' gatewayen. Och förresten, säg inte att man ska 'trycka på knappen på baksidan av gatewayen' när det inte finns någon resetknapp där. Det som finns är ett hål. Som man ska peta in ett gem eller en nål i. Jättefiffigt och tryggt att stoppa in ett vasst metallföremål i en sak som är kopplad till ström. Men men. Gatewayen var iallafall trasig var diagnosen, en ny skulle skickas och här är det som händer efter:

Jag- Så hur länge tar det för modemet/gatewayen att komma hem till mig?
Supporten- Den skickas på måndag så du har den på tisdag. Senast onsdag, det beror på postgången.
Jag- Ok, tack så mycket.

Idag är det onsdag och inget sms avi har kommit. Kl 17.15

Jag- Hej. Jag kontaktade er i lördags eftersom min gateway/modem är trasigt och då skulle ni skicka en ny. Jag blev lovad att den skulle vara här senast onsdag och jag har inte fått den ännu.
Supporten- Jaha, men leveranstiden är 3 arbetsdagar. Men jag ska kolla upp vart den är så du vet när du får den.
Jag- Ok.
(efter flera minuters väntande)
Supporten- Du får den imorgon eller på fredag.

Fortsättning följer (och ja- jag har lånat mina föräldrars portabla modem så jag har internetuppkoppling iallafall. Telefonen är däremot död)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.