tisdag 9 juni 2009

Opi Matte

Det verkar onekligen som att matta lack är höstens stora trend. Både Zoya och Opi har matta lack kollektioner i höst. Manglaze håller på att jobba med fler nyanser (enligt rykten) och KO polish syns på fler nagelbloggar. Men jag tycker tyvärr att de matta lacken från Opi är väldigt trista. För det första så tycker jag att det är tråkigt att de använder sig av gamla nyanser och gör dem matta. Många har nog redan gjort det med matta topplack ifrån t ex Orly eller Maybelline (det matta topplacken finns inte här dock).

Titta på VampyVarnish swatchar av lacken här. Jag kommer inte att köpa något av dessa lack, inget lockar och jag är rent av besviken. Zoyas matta kollektion lockar mer.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar matta lack och jag nöjer mej också med Orlys matte top, då kan jag ju göra alla nyanser matta eller blanka beroende på mitt humör..

    SvaraRadera
  2. Rebecca- Jag längtar verkligen efter mitt Orly topplack!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.