lördag 20 juni 2009

RBL hos Nailmail

Ohohohohoho- nästa utskick av Nailmail blir Rescue Beauty Lounge, ett dyrt nagellack som inte finns att köpa i Sverige. Och som om bara det inte vore bra nog så kommer Karin att låta oss välja fritt bland RBL's sortiment. Nu är det inte så stort som andra lackmärken- men tro mig, det finns så många fina lack där. Naturligtvis finns de 'vanliga' paketen också med 9 lack som Karin valt ut men vi har ju också friheten att välja hejvilt. Och jag får världens beslutsångest. Jag har ju inte mycket pengar att röra mig med för tillfället och Arbetsförmedlingen och deras förvirrande svar om aktivitetsbidrag är så snurrigt så jag vet inte hur min inkomst kommer att se ut i - vad kan det bli?- Augusti? Jag hoppas ju på att jag får de pengar jag arbetat mig till men gud vet. Men åter till RBL.



Jag har 6 st lack på min 'måste ha' lista, eller ja, egentligen är det fler men jag måste skala ned den. De 6 st jag absolut vill ha är: Stormy, Grunge (som är slut så den kommer jag inte att kunna beställa ändå), Om, Chinoise, Starfish Patrick och Pippa. Pippa är den enda jag inte har funnit en swatch på så den kanske jag kommer att hoppa oavsett men den ser himla fin ut. Titta bara:



Den beskrivs som 'aningens kopparlätt metallic antik ros'. Det låter så fint, inte sant? De två lacken som var två absoluta måste är Grunge och Stormy men eftersom Grunge är slut och det inte står när de får in nya så är det egentligen bara en som är spikad för min del. Starfish Patrick har en otroligt vacker persikofärg men den är samtidigt så skir. Chinoise är nog den perfekta röda, jag vet bara inte om jag vågar använda den. Jag har alltid tyckt att röda lack lätt kan se billiga och lite 'trashy' ut även om jag nu har ett öppnare sinne (hahahaha) så det är därfrö jag fegar. Rött är ju ändå vampens färg om ni förstår vad jag menar och ja, jag är helt enkelt lite feg. Om är en dov krämrosa som beskrivs som det rosiga guldskenet som blir vid solnedgångar. Jag har sett swatchar på denna och den är jättevacker. Jag misstänker bara att den kommer att skära sig mot min hudton ganska så rejält. Coral är en jättevacker korallröd färg som jag blev förtjust i när jag såg den hos Polish Addict. Den ser ut som det perfekta korallfärgade lacket. Men när lacken kostar runt 18$ st så måste jag prioritera vilka lack som jag kommer att använda mig av. Dessa ilandsproblem! Vilka kommer ni att välja?

4 kommentarer:

  1. Hej, jag skulle bli superglad om du vill lägga upp din fina blogg på Bloglovin så blir den mycket lättare att följa. Vill ju hänga med! :-)

    SvaraRadera
  2. Ninni- Vad rar du är. Jag ska ta och försöka förstå mig på Bloglovin' för att du bad så snällt :-)

    SvaraRadera
  3. åh jag längtar tills RBL kommer!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.