lördag 20 juni 2009

Nyfiken på Advanced Hair Gear

Var inne på Relaxx webshopp just nu och tittade på hårvård. Där fann jag ett märke som jag tror att jag inte hört talas om förut- samt att det verkar väldigt bra:
KALIFORNIEN HAR HÅRDA MILJÖKRAV! Advanced Hair Gear är ett amerikanskt varumärke, med högt uppsatta kvalitetskrav, som har sitt ursprung i delstaten med världens hårdaste miljökrav - Kalifornien. ”Det som är godkänt i Kalifornien, det är godkänt överallt”. INNEHÅLLER BOTANISKA ÄMNEN Advanced Hair Gear är en 100% professionell och problemlösande hårvårdsserie, producerad på botaniska ämnen. ADVANCED HAIR GEAR ÄR FRITT FRÅN - - Sodium Laureth Sulfat - (tensid som ensam kan vara uttorkande och irriternade) - Animaliskt protein - (kan ge kosmetisk acne) - Freon (drivgas som bidrar till växthuseffekten samt nedbrytningen av ozonskiktet) - PABA - (UV-skydd som kan ge allergiska eksem och ökad ljuskänslighet) Dessutom; - Aldrig testade på djur i något led av produktionen. - Produkterna har ett mycket lågt VOC (lättflyktiga organiska föreningar som kan ge negativa hälso- och miljöeffekter) - Man använder endast friskt, renat och dejoniserat vatten. (saxat från relaxx.se)

Visst låter det bra? Men priset ligger ganska högt- 199-299 för shampoo eller balsam men de har en hel del stylingprodukter. Det är det som är svårast när det handlar om 'naurliga' hårvårdsprodukter.
En av de produkterna som jag är mest nyfiken på är HG 6 som ska definiera lockar. Nu när mitt hår har blivit så långt och tungt så dras gärna de lockar jag har ut. Ännu mer suveränt är att den är på hela 325 ml och innehåller solskydd för håret också. Men ju mer jag läser om produkter desto mer nyfiken blir jag på dem alla. Det är inga små förpackningar heller-- t ex volymbalsamet är på 473 ml. Det är en väldigt stor förpackning faktiskt och för 299:- kan det nog vara värt det eftersom literpriset säkert blir lägre än andra konkurrerande märken- som Simply Organics och John Masters (två märken jag älskar!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.