tisdag 21 juli 2009

NOTD: Color Clubs Ready to wear + Orly matte topcoat

Det här var mitt första försök med att använda mig av Orlys matta topplack som kom med senaste leveransen av Nailmail. Tyvärr så gjorde jag fel och väntade inte förrän lacket var torrt innan jag lade topplacket. Normalt sett så ska ju topplacket på innan lacket torkat helt för att förhindra att det krymer (åtminstone är det var jag har hört). Med matte topplack så funkar inte det utan det drar bara ut på torktiden. Så tänk på det- eller så var det bara en tillfällighet. Svårt att säga. Iallafall så sabbade jag manikyren rätt snabbt och fick ta bort den. Jag tror det till och med syns ett jack i en av naglarna om man tittar noga.

Ready to wear är ju ett dukromt lack som skiftar mellan grönt och rosa så jag tyckte det skulle vara spännande att se vad som skedde med ett mattande topplack. Resultatet blev en len satinyta som inte riktigt framkommer på bilden. Dessutom så blev det mer grönt i vissa vinklar. Tyvärr så var det omöjligt att få på bild. Hade det inte varit för att jag sabbade det så tyckte jag att det var otroligt vackert. Det påminnde verkligen om lyxigt siden. Jag har även provat med andra duokroma lack (som också är väldigt skira som Ready to wear är) och resultatet blir jättevackert. Just nu har jag på mig China glaze Afterglow som skimmrar starkt i blått men tyvärr fick jag ett stort jack över ringfingret nästan direkt så jag har inga foton på det i nuläget. Men tro mig, jag kommer att göra den här kombinationen ofta. Så tummen upp för Orlys matte topp även om jag tror att t ex Essies Matte about you mattar mer medan Orlys lack ger det en mer satinkänsla. Den enda nackdelen är just att det blir lite segtorkad och därmed lätt att rispa och repa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.