tisdag 6 oktober 2009

Budgetfavoriter #2

Det här är en helt ny införskaffning men likaså en ny favorit. Jag har länge använt Opis gröna nagellacksremover eftersom jag helt enkelt tyckt den varit otroligt bra- inte uttorkande och får bort det mesta bättre än t ex depends remover. Gripens rena aceton är bra men mina naglar och mina fingrar klarar inte av den. Men eftersom jag numer är student och lever på en mindre budget så måste jag hitta billigare alternativ. Opis remover kostar ändå 289:- för 480 ml. Ja, det är dyrt men den räcker länge och det är viktigt med en bra remover när man är galen i nagellack, vill byta ofta men samtidigt har anlag för eksem på händerna.

Mitt fynd gjorde jag på Coop och det var helt enkelt så att det var den enda removern som fanns där så jag hade inget alternativ.

Men slumpen gjorde så att det var ett himla bra köp. Proclé är för mig ett helt okänt märke men vem säger att ökänt är synonymt med skräp? Den här formulan är iallafall acetonfri och trots det så tar den bort iallfall mörka lack väldigt bra! Det stora testet är egentligen flakelack men jag har inte orkat prova dem nu enbart för att ta bort dem. Det andra fiffiga med denna flaska är att du behöver inte vända flaskan mot bomullstussen utan lägga den på 'munstycket' och pressa nedåt. Inget spill alltså. Flaskan är ganska liten, bara 150 ml men priset är bättre- bara 29,90!! Rekommenderas alltså! Jag kan tillägga att den innehåller essentiella oljor, Aloe vera och vitamin E enligt förpackningen men enligt innehållsförteckningen så är det Castor oil (ricinolja) och aloe. Så de essentiella oljorna är alltså ricinolja. Så det får man ta med en nypa salt men det är ok för mig- jag tror riktiga essentiella oljor nog skulle missfärga naglarna.

9 kommentarer:

  1. Härligt med en billig produkt som är bra. Flaskan är jättebra. Jag har en liknande hemma och nu är det slut på allt spill. Jag lyckas alltid välta ut min remover.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag älskar sådan flaskor man trycker ned, så gillar man inte removern så kan man ju alltid använda flaskan ;D

    SvaraRadera
  3. Sminkjante- Jag med, eller så sög bomullstussarna åt sig för mycket. :-)

    Josephine- Precis! Det tycker jag med :-)

    SvaraRadera
  4. Ja det också. Har inte tänkt på det tidigare men removern varar längre nu när jag har en "tryck"flaska.

    SvaraRadera
  5. SminkJante- Ja, jag tror det är en bra uppfinning faktikst.

    SvaraRadera
  6. Kerstin- Det var så lite så :-)

    SvaraRadera
  7. Oh jag ÄLSKAR smarta förpackningar. den där måste jag testa. Tack för tipset. :)

    SvaraRadera
  8. Tina- Den här är suverän! Gillar man inte innehållet så kan man ju alltid hålla i en annan remover liksom :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.