onsdag 7 oktober 2009

NOTD: Butter London 'Fairy Lights'

Det här är ett sprillans nytt lack- fick hem det i tisdags faktiskt från E-beautyshop. Jag beställde det, tillsammans med Rosie Lee och Scoundrel men lacken har tyvärr blivit lite försenade. Själv har jag inte haft något emot det, bristen på remover (fram tills nyligen) har gjort att jag dämpat min lack entusiasm något och dessutom har jag haft de fina nailmail leveranserna att leka med. Men rara Susanne på E-beautyshop (som är otroligt serviceminded) tyckte att det var trist att lacken tog sån tid att hon skickade med en extra 'present' med Fairy lights- nämligen 'Perfect prezzie' från samma märke. Det kommer en NOTD på det framöver- det är en underbart höstig färg.
Men åter till fairy lights. Namnet kommer sig av ljusslingorna som används i julgranen- namnet är engelskt förstås. Själv hade jag inte hört det förrän förra julen då min pojkvän berättade att han hjälpte sin mamma att dekorera granen med just 'fairy lights'- jag minns det så väl. Så lacknamnet påminde mig om honom vilket gav mig givetvis en bra ursäkt till att köpa det. Lacket är ljust rosa och metalliskt. Det påminner om China Glaze Admire från Romatique kollektionen men är en aning ljusare och en ton varmare- som om det skulle blandats ned en aning persika i den. Som de andra BL lacken jag testat så är formulan perfekt, ett lager täcker bra men det blir gärna lite randigt. På bilden har jag två lager och det täcker helt och hållet. Som alla lack med metallfinish så syns varje imperfektion på nageln tydligt. Är man petnoga så finns det utjämnande underlack att köpa men jag tycker inte att det stör så mycket. En för slät och jämn yta ger ett onaturligt intryck, som lösnaglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.