fredag 7 januari 2011

Tävlingsinlägg

Ok, så nu kommer ett inlägg på svenska mitt i all de engelska. Men det finns en förklaring- detta är en inlägg som hör till en tävling. Den går ut på att skriva ned ett skönhetsminne och jag har faktiskt ett som kan vara roligt att dela med sig av:

Mitt intresse för skönhet, speciellt hudvård, började tidigt. Jag minns faktiskt min allra första "egna" produkt, det vill säga ingen som jag knyckte eller provade som egentligen var min mammas. Jag var med min bästa vän Therese inne i Karlstad, jag måste ha varit 11-12 (med andra ord en evighet sedan). Vi strosade runt inne i centrum och kollade in de viktigaste affärerna- H&M och Body shop. Den sista var denna dag viktigast. Jag minns hur gott jag tyckte att det luktade därinne och hur fina flakongerna i stället med parfymoljor var. Vilken doftade godast? Vi stod och sniffade länge på glasrören. Men denna dag hade jag faktiskt lite pengar kvar från månadspengen och jag var besluten att köpa något. Exakt hur mycket jag hade minns jag inte nu men det var ju inte nog att köpa en sån där miniflaska med en parfymolja iallafall. Så jag beslöt mig för en annan flaska med ett innehåll som också doftade gott och ännu bättre- det kanske kunde råda bot på de där äckliga svartbruna prickarna jag fått på näsan. Jag kom hem med en flaska av deras ansiktsvatten, jag är inte helt säker men jag tror det var det enda de hade just då. Det var "White grapes" och flaskan jag köpte var säkert bara på 60 ml för det var den minsta. Jag minns även etiketterna och hur dom såg ut- alla produkter hade ungefär samma utseende på Body Shop då- en mörkt grön etikett med svart text på. Det hade ju även retroserien när den kom tillbaks för något år sedan. Tyvärr var ju inte ansiktsvattnet med "vita druvor" med då. Skulle det ha varit det så skulle jag ha köpt det direkt. Inte för att de tog bort de där äckliga svartbruna prickarna på min näsa dock.

In english: I was just telling everyone about my first real beautyprodukt which was a facial tonic from the Body Shop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.