fredag 24 juni 2011

Mavala "Feminine"

Här kommer ytterligare ett lack som visade sig vara ett bottenköp. Färgen är fin och så men det blir så himla randigt och fult. Mavalas "Feminine" är ett mörkt blekrosa (med en snudd av persika) frostlack. Jag brukar undvika frostlack eftersom jag alltid blir så himla besviken över hur randiga de blir. Jag måste ha haft hjärnstillestånd när jag köpte denna för jag tyckte den såg mer foil-aktig ut i flaskan. Jag lyckades skava lillfingernageln på något vilket var aningens irriterande. Men jag gillar färgen på något sätt, den känns väldigt neutral och "snäll". Tänk er denna i en krämformula istället- det skulle bli hur snyggt som helst! Dessutom är det en rosa ton som fungerar mot min hudton.



In English: Not one of my favourites from my Helmer. It's a dark pale peachy pink with a dreadful frost fininsh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.