torsdag 23 juni 2011

Recension: Garden of Wisdoms Almond milk papaya enzyme cleanser

Jag har haft problem med min hy i över ett år nu- alltså extrema problem. Jag har inte kunnat använda något utan att huden i mitt ansikte har känts för litet, har kliat och bränts. Kort och gott så har den varit omöjlig att ha att göra med. Jag har även fått fina eksemliknande utslag i ansiktet till och från som jag fått starka steroidkrämer utskrivna eftersom det är den enda hjälp jag kan få ifrån sjukvården. Mitt ansikte har hatat vatten och jag har sett ut som en kokt kräfta efter varje dusch. Men nog om mitt hyelände, jag tror ni har fått en bra bild om vad jag dras med för hudtyp.

Jag kom först i kontakt med Garden of Wisdom via Fröken Rosa och blev givetvis nyfiken. Speciellt eftersom det är billigt och det går att köpa provstorlekar på hela sortimentet. Tro mig, när man har sådan trist hud som jag har så vill man kunna testa grejorna lite innan man köper en dyr fullstorlek. Och det är prover som räcker i ett par månader (beroende på hur sparsam man är förstås) så det går att få en bra bild över hur produkterna fungerar. Jag var helt vilse när jag skulle göra min första beställning så jag skickade ett långt mail där jag beskrev hur min hy fungerade och bad helt enkelt om hjälp med produktval. Jag fick snabbt svar med lite extra frågor och efter lite mailande fram och tillbaks fick jag en lista på en del produkter som kunde passa min känsliga hy. Det är bakgrundshistorien och jag tycker att om man känner sig osäker inför sin shoppingrunda hos GoW så kan man gott kontakta dem för de är verkligen hjälpsamma och väldigt trevliga.



I min första beställning så köpte jag en provstorlek på deras lätt exfolierande rengöringskräm; Almond milk papaya enzyme cleaner. Den beskrivs som effektiv men mild nog för alla att använda. Jag kan absolut hålla med även om jag inte kan använda den här mer än kanske tre gånger i veckan eftersom jag känner "pirrningar" i huden om jag använder den för mycket. Men jag blir verkligen babylen i ansiktet efter jag använt den. Den löddrar inte utan är just en kräm, ljust brunaktig med lite "fnös" i. Doften är mycket mild och den påminner mig om Dermalogicas exfolieringspuder (har helt glömt bort namnet nu). Inte den godaste doften men inte äcklig heller. Jag kommer definitivt köpa en fullstorlek av denna i framtiden. Ett prov kostar ca 26:- och fullstorleken kostar ca 89:-, sen så blir det frakt på det också men den är absolut inte dyr. De är också otroligt snabba på att leverera. Sista beställningen jag gjorde var onsdagen den 15/6 och den skickades dagen därpå. Idag fick jag avin och kunde hämta ut den. Det är rekordsnabbt!


In English: I just finished my sample of Garden of Wisdom's amazing Almond milk papaya enzyme cleanser. I absolutly adore this product and I can recommend it to anyone that suffers from really sensitive skin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.