fredag 8 juli 2011

Nails Inc "The Serpetine"

Ibland så hittar man lack som man absolut inte tror man ska gilla. Detta är ett sådant. The Serpentine ingick i ett kit (7 for all mankind) med tre Nails Inc lack som jag fyndade på Tradera. Marinblått är ju inte riktigt min grej men när det väl var på naglarna så blev jag mycket förtjust. Det är liksom inte så lysande som blåa lack gärna blir utan sobert elegant. The Serpetine är alltså ett mörkt marinblått krämlack, lite åt det dammiga och smutsiga hållet. Appliceringen var som vanligt perfekt och det torkade snabbt. Jag tror jag bara hade 2 lager på denna bild. Nails Inc tillhör ju ett av mina favoritmärken och än en gång visar det sig hålla en otrolig standard. Vill du köpa Nails Inc lack så kan jag tipsa om Asos, som har en mängd Nails Inc lack på rea just nu. De är kanske inte de billigaste lacken men de är, i mina ögon, värda det. Frakten är dessutom gratis från Asos och det finns ingen chans för momspåslag i tullen.

Som vanligt är Nails Incs lack namngivna efter en plats i England och The Serpetine är inget undantag. The Serpetine är den slingrande lilla floden som går igenom Hyde Park i London.



In English: Another fabulous polish from Nails Inc. I thought I wasn't going to love this one as much as I did. It's dark navy blue with a slightly dirty undertone to it. Amazing formula as always.

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.