tisdag 2 augusti 2011

31 dagar av skönhet; en mellanstor utmaning

Jag har hakat på två utmaningar hittills och jag har misslyckats med dem båda. Jag ledsnar liksom efter ett tag. Visserligen var ena på Facebook och den handlade om musik. Jag lade av när utmaningen handlade om vad för musik jag lyssnar på, på radio. Jag lyssnar aldrig på radio eftersom musiken där inte passar mina öron helt enkelt. Så därför lades projektet på is. Men jag tänker börja med den här utmaningen, som startades av Viola och modifierades lite av Bella. Malin och Lina hakar också på och vet du någon mer som hänger på utmaningen så tipsa gärna. Det är alltid roligt att läsa. De framtida posterna kommer att handla om detta:
  1. När började du sminka dig, och hur lärde du dig att sminka?
  2. Vilket är det största makeupmisstaget du gjort?
  3. Använder du smink varje dag?
  4. Vilken är din favoritlook dagtid?
  5. Vilken är din favoritlook kvällstid?
  6. Lägg upp en bild på dig själv osminkad!
  7. Vilket är ditt favoritmärke på makeup? Var köper du din makeup?
  8. Brukar du använda foundation? Isåfall, vilken är din färg och favorit? Flytande, 9. fast eller mineral?
  9. Brukar du använda primer? Favoriten?
  10. Vilken är din favoritconcealer?
  11. Vilket är ditt favoritpuder?
  12. Använder du rouge? Vilket är favoriten?
  13. Brukar du använda bronzer? Favorit?
  14. Vilken är din favoritfärg på ögonmakeup?
  15. Vilken/vilka formula gillar du bäst på ögonskugga - krämskugga, fast, löspuder, matt, skir eller skimmer?
  16. Brukar du använda ögonskuggsprimer? Isåfall, vilken är din favorit?
  17. Brukar du använda eyelliner? Isåfall, vilken är din favorit?
  18. Vilken är din favoritmascara?
  19. Brukar du använda lösfransar? Isåfall, i hela rader eller enskilda fransar?
  20. Vilken är din bästa makeupborste/pensel?
  21. Lista dina favoritpaletter med rouge och ögonskugga!
  22. Vilken är din favoritremover för ögonsmink?
  23. Lista ditt favoritläppstift, gloss och lipliner!
  24. Vilka produkter finns alltid med i din sminkväska?
  25. Om din sminksamling brann upp, vad skulle du sakna mest?
  26. Berätta om din hudvårdsrutin!
  27. Var förvarar du ditt smink? Visa din sminksamling!
  28. Var hittar du inspiration? T.ex Youtube, tidningar, bloggar, kändisar…
  29. Vilken kändis look skulle du vilja ha?
  30. Varför bloggar du om skönhet? (om du inte gör det, känn dig fri att lägga in en annan fråga)
  31. Vilket är ditt absolut bästa skönhetstips?
Hänger ni på?

In English: I've decided to join a little beauty challenge that was started by Viola and now it's going around Swedish beauty blogs.

3 kommentarer:

  1. Vad kul det ska bli att läsa det här! Skulle ju gärna hänga på om det inte vore för att jag inte skulle ha något svar på de flesta av dagarna, så det hoppar jag nog över, haha :D

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag inte heller kan ge bra svar alla dagar så då blir det nog korta inlägg :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har gått med. Fast med Killer colours variant.. plus 1 dag.. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.