tisdag 2 augusti 2011

Skönhetsutmaning, Dag 1: När började du sminka dig, och hur lärde du dig att sminka?

Jag har inget konkret minne av mitt förste möte med smink. Men jag minns att min mamma alltid haft smink hemma och sedan 80-talet varit en flitig användare av blå maskara. Så jag testade nog färggranna ögonskuggor mycket tidigt. Första sminket jag faktiskt köpte var nog när jag var 8-9 år gammal; ett brandbilsrött och ett frostigt rosa läppstift. Inte för att jag någonsin använde det utanför dörren till mitt rum (eller badrummet) men känslan av att ha dem var ju speciell.

Men jag började inte sminka mig "regelbundet" förrän några år sedan. Även om intresset alltid har funnits och jag har provat olika sminksätt så har jag alltid haft samma knepiga förhållningssätt till det: jag vill nämligen inte sticka ut! Det är den enkla sanningen och kanske lite märklig när det handlar om just smink eftersom det ofta handlar om att just synas!

Hur lärde jag mig då? Nja, jag anser nog att jag fortfarande lär mig. Jag är perfektionist och när det handlar om smink så finns det alltid utrymme att förfina sina "skills". Jag har aldrig gått någon kurs men det skulle vara skoj att testa någon gång i framtiden.

Nå, det här var första inlägget. Vad säger ni, vill ni ha bilder till varje eller funkar det med bara text?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.