onsdag 24 augusti 2011

5 Saker ni kanske inte visst om mig

Katta startade en rolig utmaning (fastän hon hittade hos Karin) och Viola var snabb att hänga med. Jag tyckte den låt skoj så här kommer mina 5 "hemligheter" (eller snarare 5 saker som ni troligtvis inte vet om mig).

1. Jag kan inte se Disney-filmer utan att gråta ögonen ut mig. Speciellt om det handlar om djur. Sista incidenten jag minns var när min äldste brorson satt och tittade på Micke och Molle. Det slutade med att jag gick snörvlandes därifrån.

2. Skrev ett tag artiklar om Tolkien och hans litterära verk hos Tolkiens Arda, som faktiskt var (är?) Sveriges största Tolkien sajt. Kanske är den det fortfarande med tyvärr så ebbade det ut efter den sista filmen.

3. Jag har haft extrem social fobi från tonåren tills jag var ungefär 25. Det försvann inte då på ett magiskt sätt utan det blev bättre tack vare många års arbete med mig själv samt att jag fick mitt livs första riktiga anställning.

4. Har så länge jag minns älskat skräck och allt som har med monster att göra. Första fascinationen var dinosaurier- ju större tänder desto bättre. Första riktiga skräckfilmen jag såg var "En Amerikansk varulv i London" när jag var 8 år. Den natten hade jag lite svårt med sömnen. Första böckerna jag läste (alltså "riktiga böcker, inte sådana med bilder) var olika antologier med spökhistorier, sen övergick det till Edgar Allen Poe och när jag var 11-12 så läste jag "Jurtjyrkogården" av Stephen King för första gången.

5. Jag har ingen uppfattning om tid whatsoever. Jag har mycket svårt att avgöra om det gått en timme eller två eller hur sent/tidigt det är på dagen/natten. Jag kan räkna ut det om jag tittar på ljuset men just den där känslan som många verkar ha existerar inte hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.