torsdag 25 augusti 2011

Utmaning, Dag 23: Lista ditt favoritläppstift, gloss och lipliner!

Jag älskar verkligen läppgunk och jag vet inte i ärlighetens namn hur många läppstift jag har. Favoriterna kommer från überbudgetmärket Nyx som jag köper via Cherry Culture. De kostar inte ens 13 kr styck så ni kan förstå att man kan chansa hejvilt med färger. Deras färgkarta har förbättrats avsevärt på sistone men själva kvalitén på stiften skiljer sig alltid från stift till stift. Mina favoriter från Nyx är Pumpkin Pie, Tea rose och B52- alla tre är i en mycket neutral färgskala. De övriga två favoritstiften är Lilac Tulle från IsaDora (Jelly Kiss) och Creme in your Coffee från MAC.
Tea Rose, Creme in your coffee, Pumpkin Pie, Lilac Tulle och B52

Jag förstod inte charmen med läppennor förut men nu har ett ljus kommit upp. De tre jag använder mest (och som kan användas som läppstift också) är Peekabo Neutral och Sand Pink från Nyx samt Belize från Primitive. Jag har också en penna som är en hybrid mellan läppstift och läppenna och den är från ELF: nämligen deras nya Matte lip color i färgen Neutral. Ni börjar se ett mönster i färgerna, eller hur? Jag använder inte så mycket gloss längre men gör jag det så är det dessa tre som jag använder mest: Mineral lip gloss från Elf i nyansen Bare, Illamasqua Soul och Pink shimmer lip venom från DuWop.
Elf mineral lip gloss, läppenna från Primitive och Nyx, Lipvenom, Illamasqua gloss och Elf studio matte lip color
In English: Can you tell that I love neutral colours?

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.