söndag 28 augusti 2011

Frankenlack: October rust

En sen nagelbild såhär på söndagskvällen. Just nu vet jag inte vart jag har hjärnan eftersom den nya universitetsterminen börjar imorgon- Engelska B, here I come! Jag har verligen sett fram emot att få något att göra igen. Att vara syssolös under sommaren har absolut inte varit min grej. Men, till lacket! Den här gången är det ett egenfrankat lack som är nästan så jag vill ha det; nämligen en smutsig, bränd orange. Men, det rosaröda skimret som finns däri kommer tyvärr inte fram på bilden. I verkligheten är färgen mer urvattnad, lustigt nog så blev färgen exakt som jag vill ha den på bild. Men det var värt ett experiment! Förresten så blir det extra kärlek till den som vet vart namnet på lacket kommer ifrån!
In English: My own creation, although it didn't turn out exactly the way I wanted too. It's supposed to have a more visible shimmer in there somewhere.

4 kommentarer:

  1. Har ingen aning men chansar på Nails inc.

    SvaraRadera
  2. Superhärlig höstig färg :) Vill också testa att franka egna lack men har varken tid eller tålamod till det, haha!

    SvaraRadera
  3. Namnet? October Rust? Ett album med Type O Negative. Gillar du dem? Kul!

    SvaraRadera
  4. Carina- Själva flaskan är ju därifrån så det var en bra gissning ;-)

    Honi- Tack! Jag får bara för mig att göra sånt här ibland- speciellt när jag blir uttråkad ;-)

    Sminkan- JAAA! Visst är det Type O Negative namnet syftar på. Fastän jag ser lite mesig ut så bor det en metaltjej i mig. Fast favoriterna är Rammstein.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.