lördag 20 augusti 2011

Ny hårtoning?

Jag färgade mitt hår ideligen med henne förut tills jag; 1. Fick en otrevlig allergisk reaktion. Och 2. Håret blev mer och mer vinrött än kopparröd. Så för någon månad sedan färgade jag över mitt vinröda rufs med två färger från Tints of Nature; Soft copper blonde och Light golden brown. Det kan låta märkligt att jag väljer såpass "ljusa" nyanser på mitt rätt så mörka hår men det är ju så att färgerna blir alltid mörkare än vad man tror. Dessutom var det viktigaste att neutralisera det vinröd/lila nyanserna i håret. Jag ville ju inte ge upp att vara rödhårig liksom. Jag ville bara få det mer naturligt.

Nästa gång jag måste ge mitt hår en liten "boost" så funderar jag på toningen från Take away color i nyansen Carot Cake. Den främsta anlednigen är att det är en ammoniak- samt parfymfri hårfärg. Den verkar mild och färgen på provkartan är ju himla fin. Men, jag kan inte hitta någon recension av denna på nätet. Är det någon därute som har testat den? Det finns även en knallröd i Take away colors serie men jag är rädd få tillbaks den där vinröda tonen. Fastän det är ju ändå "bara" en toning... Vad säger ni?

In English: I can't decide what hair dye I should pick the next time my hair needs a little "boost".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.