måndag 8 augusti 2011

Utmaning, Dag 7: Vilket är ditt favoritmärke på makeup? Var köper du din makeup?

Svaret är nej och till största delen på nätet... Men det var väl ett trist svar, eller hur? Vi börjar med favoritmärke:

Jag har inget favoritmärke utan plockar produkter gärna ifrån alla möjliga olika märken och prisklasser. Jag tror nämligen att priset inte är ett riktmärke för kvalité. Egentligen så krävs det talang och noggrannhet för att få till en bra mejk. Faktum är att jag nog köper mest budgetgrejor. Jag tycker alltid det är kul att testa nya saker men livet som student gör att själva skönhetsbudgeten är rätt så låg. Så det har blivit lite av en mission att hitta bra budgetgrejor. Jag kan inte peka ut ett specifikt märke som är bra helt igenom eftersom jag inte testat igenom allas sortiment. Rent instinktivt så kan jag säga att när jag tittar på smink i affärer så är det mest IsaDora och Lumene jag fokuserar på. Jag gillar IsaDora överlag även om jag t ex aldrig testat deras maskaror. Lumene har otroligt bra foundations enligt mig eftersom de faktiskt finns i nyanser som är ljus nog och inte tokgul.

Vart köper jag min makeup då? Eftersom jag bor i en liten stad i Värmland så är utbudet mycket krasst. Det finns ett parfymeri som säljer Clarins och Clinique samt Lindex (utan MNY kan tilläggas) som har IsaDora, Lumene och sådana märken och Mansion (hör till Coop) som har på ett ungefär samma märken som Lindex plus att de har en del parfymer från välkända märken samt displayer från Shiseido och Clarins. De senaste kollektionen landar väl ett halvår efter de lanserats. Så min främsta källa är nätet och där finns det många alternativ. Både svenska och internationella. Dessutom är många välkända märken billigare att köpa på nätet trots att man får betala även för frakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.