fredag 5 augusti 2011

Utmaningen, dag 4: Vilken är din favoritlook dagtid?

Det vore ju fånigt att svara "au naturelle" på en skönhetsblogg, inte sant? Men faktum är att det är den looken jag använder mig utav allra mest. Men om vi ska se på vad för smink som ag använder mest. Jag velade först fram och tillbaks över om jag skulle lista exakta produkter men samtidigt så blir det ju lite fånigt eftersom jag använder mig av olika märken beroende på humör även om själva resultatet blir ganska så lika. Jag tycker basen är viktigast så primer, foundation, concealer, blusher och ett fixerande puder är viktigaste för mig. Eller ja, använder jag mineralfoundation, inte flytande foundation, så behöver jag inget puder. Jag växlar mest mellan de olika flytande foundations jag har. Just nu, under sommaren så kan jag använda de två jag har som är aningens för mörk för min hy (Smashbox och Burjois) men favoriten är Lumenes Vitamin C+ i nyansen 01 (Cream?). Mineralfoundationen som jag har är från Everyday minerals och den är i nyansen Fair (semi matte). Till kinderna använder jag antingen Paula Dorf krämblusher i knalliga Cha cha eller Pink Passion från Studio serien från Elf. Mauve från Nyx är också en kindfavorit. Alla är matta, eller det går att säga att Cha cha har ett "glow" i sig. Jag har helt snöat in på matta färger.

Som ni förstår så föredrar jag en bra bas istället för "synligt" smink. Till ögonen har jag antingen en matt, ganska neutral skugga, lite svart eller brun liner och svart maskara. Läpparna är oftast naturella med ett ofärgat läppbalsam. Vill jag ha lite hint av färg så använder jag något av IsaDoras Jelly kiss läppstift.

Håret är oftast ihopsatt i en enkel fläta om det inte är utsläppt. Naglarna har i princip vilken färg som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.