lördag 10 september 2011

MAC Earthly Harmony

En liten notd såhär på kvällskvisten, låter det bra? Det här är ett bra lack för hösten; ljus taupe, som går mer åt brunt än grålila, med ett fint kopparskimmer. Jag vet faktiskt inte om något annat lack med den färgkombinationen och jag älskar det. Earthly Harmony tillhör dessvärre inte MACs ordinarie sortiment utan kom i en speciell lack kollektion förra hösten. Kollektionen var resultatet av ett samarbete med nagelartisten Jin Soon och ska föra tankarna till det mytomspunna Orienten. Jag hoppas verkligen att MAC gör fler lack kollektioner eftersom utbudet har varit rätt så unikt.

Jag är jätteförtjust i Earthly Harmony, som ni kanske förstår, även om jag inte tycker att borstarna på MACs lack är mycket att hurra över. De flesta är ganska spretiga och grova och kräver fler lager enbart för att jämna ut färgen eftersom själva borsten gör fåror. Ett lack för 140:- st borde ha bättre och mer följsamma penslar tycker jag. Ett tips är förresten att kolla in Kicks webshop! De finns lack kvar från tidigare kollektioner där men tyvärr inte den här.
In English: MACs Earthly Harmony- a light taupe, thta leans towards brown rather than grey or purple, with a delicate copper shimmer. Completly unique combination!

4 kommentarer:

  1. Hjälp vad snyggt! Älskar flashen i orangebrons eller vad det nu än är. Vill ha!

    Och håller med om borstarna som MAC har.. jobbiga jäklar.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint, gillar skimmret.

    SvaraRadera
  3. Chaosophia- Japp- det är orangebrons ;-) Man tycker ju att ett såpass etablerat märke som MAC ska ha bra borstar.

    Kashaya- Tack! Jag är också mycket förtjust!

    Kerstin- Skimret är pricken över i! :-) och tack!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.