måndag 26 mars 2012

Recension: Marc Anthony hårprodukter



För ett par veckor sedan så fick jag hem lite produkter från för mig det okända märket Marc Anthony. Schampo, balsam och stylingkräm ingick i paketet jag fick hem och produkterna vände sig till folk med "äldre hår" (dvs folk över 30) och det skulle vara milt, mjukgörande och också volymgivande. Dessutom utan parabener, sulfater och DEA.

Schampot är som sagt sulfatfritt och rätt så tjockt i konsistensen- man får verkligen trycka för att få ut det ur tuben. Väl i håret så känns det krämigt och vårdande. Det är lätt att bygga upp ett lödder men har du lite längre och tjockare hår som jag har så får man vara lite noggrann och se till att det verkligen spritt sig i hela håret. Jag upptäckte en dag att håret i nacken (där det är som tjockast) var helt otvättat trots att jag faktiskt hade tvättat håret den dagen.

Balsamet är också mjukt och krämigt och gör håret supermjukt. Lätt att skölja ur. Doften på både schampo och balsam är milt och lite "salongsaktig".

Sist men inte minst så har vi stylingkrämen som jag också har blivit mycket förtjust i. Volym har jag inte märkt av men å andra sidan så har jag inte heller torkat håret med fönen medan jag testat. Krämen är dryg och hjälper till att hålla frisset borta. Den är absolut inte tung i håret. Däremot så måste jag använda en lite "segare" produkt för att hålla ihop längderna.

Schampo och balsam kostar 179:- st (250 ml) och tuben med krämen kostar också 179:- men den är bara på 100 ml. De ska finnas att köpa på Åhléns men dyker de upp på någon webbshopp så får ni gärna tipsa!

Att jag har fått produkterna hemskickade i PR syfte påverkar inte mitt slutgiltiga omdöme. För mer info läs min Policy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.