lördag 19 maj 2012

Mavala "Aquamarine"

Äntligen ett livstecken! Jag ber om ursäkt men uppsatsskrivningen har helt tagit upp mitt liv den senaste tiden. Men nu är det sluttampen och jag har lite tid över att skriva ett inlägg. Den här gången har det kommit till det marsipangröna Aquamarine (missvisande namn) från Mavala. Detta är en milt grönt lack som varken är turkost eller mintgrönt- det är helt enkelt marsipangrönt (ni vet, prinsesstårtor) med ett otroligt fint glassfleckskimmer. Perfekt till våren.



Somvanligt så är formulan på Mavalas lack ganska så tjock men det flyter ut hyfsat bra. Jag har tre lager på bilderna men tittar man noga så syns det att det inte täcker helt och hållet. Men färgen är fin och jag gillar den verkligen. Torktiden är mycket kort med Poshés toplack.

In English: Perfect spring colour with marzipangreen Aquamarine from Mavala. Why they choose to call it "Aquamarine" is a mystery though.



2 kommentarer:

  1. Galet fin! Första gången på hundra år som jag blivit sugen på ett lack från Mavala.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror inte den hör till någon speciell kollektion så den borde gå att hitta :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.