tisdag 26 juni 2012

butter LONDON "Bossy Boots"

Det här är en färg jag verkligen inte trodde jag skulle börja sukta efter. Men den blev min midsommarmanikyr och jag älskar det verkligen. Jag talar om anis- eller pistagegröna "Bossy Boots" från favoritmärket butter LONDON.




Jag måste först förklara en sak: det är inte en sådan nyans som gör att huden ser röd ut (sk "lobsterhands). När jag tog fotona hade jag precis diskat (iförd diskhandskar) och det var varmt. Det är därför jag är sådär tjusigt röd. Men åter till lacket. "Bossy Boots" är ett milt grönt lack med en helt ok formula. Det kan verka lite "kritaktigt" vid första lagret men det jämnar ut sig fint vid ungefär tre lager. Och hållbarheten är super! Jag städade hela lägenheten utan att få tipwear eller att det chippade. Normalt sett är ju städande döden för nagellack.

Butter LONDON går att köpa hos e-beautyshop och det är en webshopp jag varmt rekommenderar (nä, jag får inte betalt för att säga så). Ett lack kostar 160:- och med tanke på kvalitén så tycker jag att det är värt det.

In English: My newly found fascination with pale green shades. This is Bossy Boots from my favourite brand butter LONDON.

3 kommentarer:

  1. Åh vilket fint lack! Åker upp på önskelistan direkt känner jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så värt att ha i sin samling <3

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.