fredag 13 juli 2012

Fredagsfavoriten

Jag apar efter SaintBella och listar min fredagsfavorit. Hon har i och för sig lagt ned sin men jag gillade konceptet. Jag har länge tänkt göra någon typ av "favoriter" lista (som exkluderar nagellack eftersom det visar jag ändå jämt) och detta var en mycket bra idé.

Favoriten denna vecka är det perfekta rouget/blushern i sommar, nämligen "Snuggle" från Everyday Minerals. Snuggle är en mjukt rosa blush med ton av persika eller aprikos. Färgen är mycket neutral och passar ypperligt på en rosa blekfis som jag. Det ger en frisk och lite solkysst färg. Älskar't!

Detta  är bara en teststorlek köpt från EMs hemsida för ungefär $6 och hällt över den i en större burk. Testerna räcker hur länge som helst. En fullstorlek kostar $9.99 (+frakt). Everyday Minerals finns även hos Nelly men jag kan inte hitta Snuggle där. Jag rekommenderar dock att ni köper från EM's hemsida för även om frakten är rätt så dyr så blir det ändå billigare än att köpa från Nelly. Nackdelen är väl att det tar upp till en månad innan man får hem beställningen.

In English: This week's favourite is the blusher Snuggle from Everyday Minerals. Absolutly adorable colour that's perfect during the summer months.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.