tisdag 24 juli 2012

H&M "Coral"

Eftersom jag redan visat ett H&M lack denna vecka så kan jag väl fortsätta i samma anda? Kanske blir det en H&M-vecka? Om jag har nog bilder i arkivet det vill säga. Men låt oss hoppa till bilderna direkt:




Coral kommer från ett sånt där litet set på fyra lack som H&M ger ut ibland. Jag tror jag köpte det förra sommaren. Det som är bra med H&M (eller dåligt kanske) är att de gärna "återanvänder" lack, dvs exakt samma lack kan komma i en ny förpackning och heta något helt annat. Coral är en perfekt rosa korall med ytterst finmalet guldskimmer. Det borde blir frostigt på nageln men det blir det inte. Det drar snarare åt en pearl-finish (som man inte ser så ofta). Det är extremt lättlackat, jämnar ut sig fint på nageln och täcker efter tre lager.

Korall är ju verkligen sommarens färg och det här är en mild sådan. Tänk Essies Cute as a button fastän lite mildare och med ett diskret skimmer. Det finns inte tillgängligt längre hos H&M men med lite tur så kanske de återlanserar det i en ny skrud.

In English: A cute little coral from H&M. Bought last summer (I think) so it's not available anymore, I'm afraid.

2 kommentarer:

  1. Det här var riktigt snyggt, dina naglar ser nästan ätbara ut i det! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha kan svara med att säga att det är de inte. Eller ja, ena katten tycker nog att de är ätbara jämt ;-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.