måndag 16 juli 2012

Hard Candy "Mr Wrong"

För ungefär en månad sedan så hittade jag äntligen ett lack på ebay som jag länge suktat efter: nämligen Mr Wrong från det Amerikanska märket Hard Candy. Jag vet att det inte dyker upp ofta så givetvis så köpte jag det. Och sen började krånglet. Inte från säljaren dock utan från paypal och min bank som helt enkelt vägrade att samarbeta. Jag höll på att slita mitt hår innan jag lyckades att betala (fick föra över pengar manuellt från mitt konto till paypal-kontot).




Men det var värt all väntan! Mr Wrong är ett sparkles/skimmer lack i guld och blått. Det kanske är en aning lila där i också. Lacket är skirt men täcker efter 3 lager och torkade snabbt med hjälp av Poshé. Det höll bra också! Den har dock en märklig, lite "plastig" lukt men tack och lov så försvinner den snabbt. Det här är mitt första Hard Candy lack men jag vet att det är cruelty fria och gör en hel del snyggt smink också. Det finns ju inte här i Sverige men det går att köpa för en billig peng på ebay.

Det kanske inte är det mest typiska sommarlacket men jag tror jag kommer att använda det flitigt under den mörkare årstiden. Jag kommer nog också att spana in fler lack från Hard Candy. Och möjligtvis ett rouge eller två.

In English: After a lot of messing with paypal and my bank I finally got Mr Wrong from Hard Candy: a polish that's been a lemming of mine for quite some time. It's not a polish to wear in the summer perhaps but still very beautiful.

6 kommentarer:

  1. Verkligen otroligt vackert! Skönt att du fick ordning på det. Jag har haft liknande problem och det är verkligen inte kul när paypal konstrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, och jag vill alltid betala direkt när jag köpt något (tvångstankar). Men det här var värt det <3

      Radera
  2. Det var verkligen snyggt och verkar värt allt slit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det faktiskt även om jag svor lite under allt krångel ;-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.