tisdag 3 juli 2012

IsaDora "Jaded"

Jag minns inte riktigt när jag köpte detta. Det var ett impulsköp, ni vet, sådant som händer när det står en glasbehållare på disken med en massa röda lappar på. Jag köpte detta för halva priset och jag tänkte att även om jag inte gillar grönt på naglarna så är färgen fin och man vet ju aldrig hur jag känner för en färg om ett år eller så. Och jag hade rätt. Jag har ju äntligen kommit till min gröna period.



Jaded är, som namnet antyder, ett jade-grönt krämlack. Märkligt nog är det förvånansvärt skirt för att vara ett krämlack från IsaDora. Vanligtvis är IsaDoras lack såpass opaka att de täcker efter ett eller två lager. Men strunt samma, ett extra lager har väl inte dödat någon? En liten varning dock: detta lack missfärgar naglarna rejält så grunda med minst två lager baslack. Jag kör vanligtvis på två lager eftersom jag vill slippa obehagliga överraskningar men jag hade lyckats med att missa lite på ena pekfingret och där fick jag en tjusig gulgrön fläck.

Om ni stöter på detta så rekommenderar jag det verkligen!

In English: A beautiful jade-green creme from IsaDora. I seem to have gotten the "greens" when it comes to nailpolishes.

3 kommentarer:

  1. det är en himla snygg färg. Jag minns när IsaDora släppte den kollektionen, massor av fina gröna, och jag gillade alla men använder dem inte på grund av min aversion mot penseln. Fast i de flaskorna jag har så är det ju den gamla penseln och den kan jag ju använda. jag måste sluta dra alla isadora över en kamm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, du gillar inte de breda penslarna. Du måste vara besviken på Essies nya då? Men IsaDora gör generellt riktigt bra lack tycker jag ;-) Penseln kräver lite extra tricksande

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.