onsdag 26 september 2012

Orly "Glow"

Turen har kommit till nudenyansen Glow (knepigt namnval) i Orlys höstkollektion Fired Up. Jag gillade det här lacket överraskande mycket, trots att det är lite off mot min hudton. Men vem säger att allt måste vara perfekt matchat?





Formulan var bra även om den var aningens rinnig. Det blir täckande efter tre lager och håller förvånansvärt bra. Jag tror jag har haft lacket på i två-tre dagar när jag tog bilderna. Nude-lack är ju ofta de som hamnar i skymundan eftersom de inte är spektakulära. De är också de som är svårast att matcha eftersom de lätt skär sig mot hudtonen. Det finns liksom ingen nude-nyans som passar alla. Den här passar mig egentligen inte eftersom den är för gultonad och får nästan en märklig grön nyans på naglarna. Men jag gillar den ändå. Lacket är harmoniskt, speciellt när man har haft riktigt mörka eller glittriga nyanser på naglarna.

In English: Orly Glow from the autumn collection Fired up. I like this one although it doesn't match my skintone. At all.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.