söndag 7 oktober 2012

Estée Lauder "Blue Blood"

Sist ut bland Estée Lauder lacken är den blåsvarta "Blue Blood". Men låt oss hoppa till bilderna direkt:



"Blue Blood" är alltså en "nästansvart" lack som skimrar fint i blått. Det är aningens ljusare i verkligheten men givetvis så ser det svar ut i vanligt ljus. Det är bara i solljuset det vackra skimret kommer fram. Färgen är vacker men den känns inte så unik- det finns många "nästansvarta" blå lack. Det som gör detta lack unikt är den superba formulan. Två lager täckte, jag misstänker att ett räcker om man är noggrann. Lacket är enkelt att kontrollera på nageln- observera att jag slarvlackade detta eftersom jag ville visa det men kände inte för ett sådant mörkt lack på naglarna. Så lätt är det att måla med alltså. Som jag har nämnt tidigare är det en sort "gelhybrid".

De fyra lacken jag har testat har absolut fått mig att blir mer intresserad av Estee Lauders lack. Färgerna kanske inte har varit exakt i min smak alla gånger men formulan är något utöver det vanliga. Hade jag haft pengarna skulle jag mer än gärna lägga ut 240:- för ett lack i färger som tilltalar mig mer.

In English: The last one of my Estée Lauder polish from the Beyond Black collection. Meet Blue Blood.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

4 kommentarer:

  1. Det gröna du visade förut sitter etsat i min skalle. Måste ha det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha- my job is done ;-) Nä, men seröst- det är faktiskt det finaste gröna lacket jag har.

      Radera
  2. Mycket vackert tycker jag, även om det som du ju säger inte är helt unikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, just denna finns det ju ett flertal liknande av. Men den är fin ändå :-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.