torsdag 24 januari 2013

MAC Mean & Green

Mean & Green är numer en del av det fasta sortimentet hos MAC vilket är glädjande eftersom det är ett fint lack. Det har dykt upp i ett flertal kollektioner innan men nu finns det permanent.


Som ni ser på bild 1 så är lacket väldigt skirt. Det ser fint ut på håll men tittar man nära eller fotar det så ser det väldigt fläckigt ut. Och det är ändå tre lager på! Så för att få lacket verkligen komma till liv så rekommenderar jag att man har det på ett annat (svart, grönt eller lila). På de två nedre bilderna har jag lagt det ovanpå Anti-fashion från MAC och ni ser skillnaden. Mean & Green är väldigt likt Space Cadet från Orly eller Pinky Brown från Models Owns Beetle Juice kollektion. Förmodligen så dras det gröna fram i lacket mer om man lägger det över ett grönt.

Mean & Green kan du köpas bland annat hos Kicks för 155:-.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

4 kommentarer:

  1. Åhh så snyggt, läcker duochrom effekt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är ett otroligt fint lack! :-)

      Radera
  2. Underbart. Blir sugen på att ta fram Space Cadet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det :-) Jag har faktiskt inte visat det på min blogg lustigt nog ;-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.